subskrybuj: Artykuły | Komentarze

Skuteczne reklamy

0 komentarzy
Skuteczne reklamy

Reklama dźwignią handlu – mówi stare przysłowie i nie ma w tym żadnej przesady. Rozglądając się dookoła siebie obserwujemy przestrzeń pełną różnorodnej reklamy – od najprostszych szyldów, poprzez reklamy na telebimach, na atakujących nasze zmysły ambientowych projektach zakończywszy.

Agencje reklamowe nie śpią i co chwilę potencjalny konsument jest przez nie bombardowany w nowy bardziej innowacyjny, brutalny lub nieświadomy sposób. Kanały działalności reklamowo-marketingowej są najróżniejsze – linia ich podziału wytyczona jest zazwyczaj poprzez kryterium docelowej grupy konsumenckiej. Jest również oczywistym, że pewne firmy (sprzedające określone produkty) nie mogą pozwolić sobie na tak agresywne i kontrowersyjne kampanie reklamowe jak inne.

reklama outdoorowaMarki młodzieżowe są zazwyczaj reklamowane inaczej niż marki kierowane do dorosłego konsumenta. Produkty jednorazowe również reklamowane będą inaczej niż te z długim czasem użytkowania. Kobiety są innymi konsumentami od mężczyzn i również niejednokrotnie wymagają specjalnego targetowania w działaniach promocyjno-reklamowo-marketingowych.

Przeglądając ostatnio strony www natrafiłem na kilka ciekawych galerii w najlepszy możliwy chyba sposób obrazujących różnice w sposobie podejścia do reklamy. Reklamy te w zależności od różnych czynników skupiają się na innych metodach promocji i odwołują się do innych uczuć konsumenckich. Myślę, że reklamy te zostały dobrze zaprojektowane, a agencje reklamowe za nimi stojące odniosły spory sukces. Oceńcie sami.