subskrybuj: Artykuły | Komentarze

Komercjalizacja obiektów

0 komentarzy
Komercjalizacja obiektów

W Polsce aktualnie budowane są trzy nowe parki handlowe – ten nowy trend związany z zainteresowaniem wielkimi powierzchniami handlowymi szczególnie zauważalny jest pomiędzy firmami deweloperskimi oraz dużymi najemcami.

Sposób w jaki działają parki handlowe wydaje się być jasny dla wszystkich – w dużym uproszczeniu powiedzieć można, że jest to ogromna nieruchomość ze wspólnym dla wszystkich wejściem w której znajdują się liczne mniejsze sklepy. W miarę dojrzewania rynku parki handlowe specjalizują się – oznacza to, że coraz więcej z nich ukierunkowuje się na konkretny typ klienta.

Oczywistym jest, że największa podaż w zakresie powierzchni handlowej widoczna jest w Warszawie – pierwsze parki handlowe powstały tutaj już na początku last 90-tych (Janki). Znajdujące się w Warszawie parki handlowe oferują w sumie powierzchnię przeszło 200 tys. m2.

Zainteresowanie budową oraz komercjalizacją obiektów pod handel jest widoczne gołym okiem. Coraz częściej też do działań mających na celu tworzenie specjalistycznych parków handlowych, obok specjalistycznych firm takich jak np. Resco International, włączają się mniejsze firmy dysponujące ciekawymi terenami handlowymi (głównie hipermarkety chcące rozszerzać działalność).

Prognozuje się, że formuła parków handlowych cieszyć będzie się w Polsce niesłabnącym popytem – już teraz coraz więcej prestiżowych firm poszukuję powierzchni handlowych jedynie w tego typu obiektach, a na rynku pojawia się coraz więcej znanych globalnych firm realizujących projekty z zakresu komercjalizacji obiektów.

Pamiętać jednak należy również, że wraz ze wzrostem zamożności polskiego społeczeństwa wzrastają też jego wymagania dot. estetyki powierzchni handlowej. Konsumentowi (szczególnie z większych miast) często nie wystarcza już zwykły park handlowy. Chce on czegoś lepszego – bardziej eleganckiego, prestiżowego i z ciekawą architekturą. Tutaj upatrywać można też miejsca dla ambitnych firm zajmujących się komercjalizacją obiektów – dobra stara fabryka lub poprzemysłowy budynek może być w przyszłości świetnym miejscem na handel. Firma z wizją, która potrafi dokonać odpowiedniej komercjalizacji obiektu, może właściwie być pewna sukcesu.